FAQ – Ofte stilte spørsmål

Det melder seg ofte mange spørsmål i planleggingen av et selskap eller arrangement. Under finner dere nyttig informasjon om Månefisken.

 

Kan man ta med egen mat?

Nei. Mat må nødvendigvis gå via Månefisken. Dette inkluderer også snacks og kaker.

Ved brylluper, dåp/navnefester og konfirmasjoner er det tillatt å bringe egne kaker mot en avgift for oppbevaring, oppsett på buffet, dekketøy og opprydning.

 

Kan man ta med egen drikke?

Nei. Medbrakt drikke er ikke tillatt hos Månefisken.

Dere velger selv om dere ønsker å inkludere drikke, og mengde drikke, til gjestene under deres arrangement. Bemannet bar er inkludert i leieprisen.

 

Hva slags mat tilbyr dere?

Månefisken samarbeider med tre forskjellige cateringselskaper som tilbyr et variert utvalg av menyer til ditt selskap. For utfyllende utvalg se Menyer (link).

 

Når må endelig antall gjester og allergier/preferanser meldes inn?

Senest fem dager før.

 

Når kan man komme inn for å pynte lokalet?

I de fleste tilfeller vil dette skje på dagen for selve arrangementet. Man må ta høyde for at lokalet kan være utleid dagen før og dermed blir lokalet vasket og satt i stand på morgenen på den aktuelle datoen.

I tilfeller hvor ikke lokalet er utleid vil dere kunne få tilbud om å komme for å dekorere dagen før.

 

Stiller dere med teknisk utstyr?

Alt av teknisk utstyr må i hovedsak leies via oss og behov må meldes inn senest to uker før datoen for arrangementet.

 

Må man ha DJ for å spille av musikk?

Om dere ønsker å ha musikkavspilling og/eller fest må dere nødvendigvis ha DJ.  Dette kan leies via oss eller dere kan leie inn deres egen og kun leie musikkanlegget vårt.

 

Når kan festen starte og når må den avsluttes?

I helger løper leietiden fra kl. 18:00-02:00 (bar og musikk stenger kl. 01:30).

På hverdager løper leietiden fra kl. 18:00-01:00 (bar og musikk stenger kl. 00:30).

På dagtid har vi varierende tider på de ulike dagene.

Se utfyllende informasjon om våre leietider i Leietider (link).

 

Har dere parkering?

Vi henviser til Mølla parkeringshus som nærmeste parkeringshus. Det er kun tillatt å bruke vår egen parkeringsplass ved av- og pålessing.

 

Er tilgangen til lokalene universelt utformet?

Vi disponerer en rullestolheis på baksiden av lokalet. DIMENSJONER. For å komme hit må man kjøre  inn via Maridalsveien og ta av til venstre mot Åpent Bakeri (Sagveien 23F). Vi disponerer også toalett i lokalet Månefisken for personer med nedsatt førlighet. 

 

Kan man stille med band og/eller annen underholdning?

Ja. Da leier dere tekniker og PA-anlegg via oss. 

 

Hva slags bordoppsett tilbyr dere?

Ved bordsetning tilbyr vi runde bord (6-8 personer pr. bord), langbord, hestesko og småbord.

Ved minglefest kan man velge en blanding mellom ståbord, småbord og sittegrupper.

 

Er det pålagt å leie servitør til mitt selskap?

Servitør må leies inn så lenge dere ønsker matservering. Ved enklere mat som pølser og kaker bortfaller dette.

 

Disponerer man også det tilhørende uteområdet når man leier hos dere?

Ja. Ved leie av lokale hos oss disponerer dere tilhørende uteområde. Ettersom vi har tre lokaler må man ta høyde for at alle tre er utleid og at man må dele dette området med andre selskaper.

(Ved brylluper og større selskap påser vi at ikke gjestenes ankomst kolliderer med ev. andre selskap samme dag – slik at dere har mulighet til å bli servert velkomstdrikke uforstyrret ute på området.)

 

Kan man holde vielsen sin hos dere?

Ja. Vi holder mange vielser i forbindelse med påfølgende bryllupsfester. Dette vil da foregå på scenen i Månefisken. Etter vielsens slutt rigger om og gjør klart til mingleoppsett og velkomstdrink før middag.

 

Er Café Månefisken åpent for vanlige gjester?

Caféen er åpen hver vår/sommer – i 2024 vil vi være åpne fra 13. april-1. september. Her tilbyr vi enklere matretter, snacks, kaffe og ulik drikke – med alle rettigheter.